Summa sidvisningar

08 mars, 2010

Jag rekommenderar

Genom datorn går det utmärkt att se svensk TV.Titta på svtplay.se
Jag rekommenderar just nu programserien-"Landet brunsås".Handlar om mat-livsmedelindustrin,matkultur etc.Visst kan programmet kännas ytligt men jag tycker ändå att det är sevärt!

Sedan har det startat en serie om svenska par som reser ner till en by i Le Marche och ska renovera ett gammalt hus och öppna B&B.Serien går på tv4play.se och heter "Drömmen om Italien"Kan knappast säga att jag blev imponerad av del 1 men det kan bli spännande att se hur Italien skildras.....
Ett däremot roligt program på TV 4 är "Solsidan".Just nu visas del 6 av 10.Det är en serie men man kan se avsnitten fristående också

Det är dessutom bekvämt att lyssna på radio genom datorn.Klicka in sr.se
Just nu lyssnar jag på en programserie på p1 som heter Matens pris.
Vad ser och lyssnar ni på???
Maria

2 kommentarer:

  1. Jag har precis sett ett avsnitt av Landet Brunsås och det är riktigt roligt och intressant. De får fram många typiska svenska beteenden och det är ju alltid kul. Det pratas en lite alltför bred stockholmska kanske......men det får man väl stå ut med.
    Drömmen om Italien är lite mer åt det pinsamma hållet....väldigt mycket klychor och många höns i hönsgården. Kul att se ändå!
    Karin Sö

    SvaraRadera
  2. Vi i Gavorrnao har oftast Sveriges Radio på, jag har satt upp högtalare i vardagsrummet. Tv tittar vi på ibland, men det är enerverande när det blir för många pauser för nedladdning. Vår router är för långsam

    Erik Söderman

    SvaraRadera