Summa sidvisningar

09 november, 2010

Jag rekommenderar

RESTIPS!!!

Om det är någon som tänker åka skidor i år och inte vet vart de ska åka, kan
jag rekomendera Cervinia och hotel Fosson (www.hotelfosson.com ). Cervinia
ligger på den Italienska sidan av Matterhorn (Toblerone berget) och har ett
jättebra skidsystem. Hotellet är familjeägt och ligger mitt i byn, 2 min.
gångväg från liften och servera underbar mat.
I pisten i Cervinia ligger en fantastisk restaurang som ägs av svenska Ulla
och hennes italienska man. I “ selfservice delen“ serveras jättegod pasta,
men om du vill lyxa till det rikting så boka bord i “alla carte“ delen där det
serveras jättefina skaldjur och ädla viner mitt i backen http://www.welove2ski.com
/jsp/index.jsp?lnk=102&id=135&desc=Cervinia%2C+Italy&pageid=1730) .



Ett Tips till söndagsutflykten är att åka och besöka "Världens minsta teater"
i Monte Castello di Vibio (på Todi hållet). En jättesöt liten teater med
trevliga frivilliga som gärna ger en liten guidad tur. Runt byn finns många
trevliga agriturismi och andra ställen man kan äta på. Perfekt för en liten
dagsutfärd . www.teatropiccolo.it .

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar