Summa sidvisningar

11 mars, 2013

Tunnbröd

Ett recept till från fredagens bokklubb:

1/4 liter porter (går även bra med ett vanligt mörkt öl)
100g smält smör
1 krm salt
6-8 dl vetemjöl
1 msk sirap

Tag en bit deg, stor som en pingpong boll och kavla ut mycket tunnt ( man ska kunna ana underlaget)
Lägg på plåt med bakpapper. Drag ut degen ordentligt på plåten. På varje plåt får det plats två utkavlade bitar. Nagga och sätt in i 200 grader varm ugn Gräddas ca 10 min. Vänd bitarna när halva tiden gått.




1 kommentar:

  1. Hejsan :)
    Jag har bestämt mig för att åka till Italien några månader för att förbättra mina intalienska språkkunskaper. Jag funderar på om Perugia är en bra stad att plugga i? Är det en härlig stad att vara student i? Hoppas på att höra från er, ni får jätte gärna kontakta mig på wall_sandra@hotmail.com

    Mvh
    Sandra Wall

    SvaraRadera